STALO SE: REPREZENTACE A ŠKOLNÍ AKCE

Úspěchy sborů

Školní sbor ŠNAPS • Samostatný hudební projekt – muzikál Johanka – premiéra v červnu, reprízy ve středu 16. listopadu (koncerty pro školu) Sbor při škole BESHARMONIE • Projekt Korunovační mše J. V. Tomáška ke 180. výročí korunovace posledního českého krále – koncerty v Rychnově nad Kněžnou a v katedrále sv. Víta – září • Absolutní vítěz Mezinárodního sborového festivalu hudebního romantismu ve Vlachově Březí – říjen

Bobřík informatiky

Statistika: Soutěžili jsme ve všech kategoriích. V kategorii Junior a Senior dobrovolně. V kategorii Benjamin soutěžilo 145 studentů, bylo dosaženo max. 228 bodů, úspěšných řešitelů je 88. V kategorii Kadet soutěžilo 109 studentů, bylo dosaženo max. 228 bodů, úspěšných řešitelů je 88. V kategorii Junior soutěžilo 15 studentů, bylo dosaženo max. 173 bodů, úspěšní řešitelé jsou 2. V kategorii Senior soutěžilo 14 studentů, bylo dosaženo max. 171 bodů, úspěšní řešitelé jsou 4. Postupující do ústředního kola Senior(30.ledna 2019) Purš Matouš, Ludvík Vojtěch, Pasichnyk Vikktoria, Krsek Jakub, Šabata Vojtěch....

Den otevřených dveří v Ústavu informatiky AV ČR

8. listopadu 2018 se zúčastnili žáci navštěvující Seminář informatiky Dne otevřených dveří v Ústavu informatiky AV ČR. Během dopoledne měli možnost vyslechnout několik přednášek, které se týkaly mnoha různých oborů, ale jedno měly společné - to, jak v těchto oborech pomáhá informatika, informační technologie, informatické metody. Zde je pár postřehů: Přednášky mě bavily, nejvíce mě zaujímala zapálenost přednášejících k danému tématu. Je vidět, že to jsou lidé, kteří žijí pro práci, které se věnují. Konkrétně mě zaujaly neuronové sítě, přednáška o počasí ve městech, vývoj nových léků...

Stolní tenis nižší gymnázium

Studenti nižšího gymnázia v kategoriích prima až kvarta (dívky i chlapci) obsadili v obvodním kole stolního tenisu 1. místo a postoupili všichni do pražského finále. Gratulujeme!!!

Více novinek




Umístění a vybavení školy

Škola je umístěna jako samostatný objekt s velkou zahradou ve vilové části Košíř, uprostřed parkové zeleně s nádherným výhledem na Prahu. Samostatné státní Gymnázium Nad Kavalírkou, jehož název pochází (stejně jako u našeho předchůdce – Gymnázia Nad Turbovou) od nedaleké košířské usedlosti, vzniklo v září 1992. Od té doby se mnohé změnilo. Od materiálního vybavení, nových zmodernizovaných prostor, přes změny profesorského sboru až po úpravy výchovně vzdělávacího procesu.

Budova školy prošla v několika posledních letech kompletní venkovní i vnitřní úpravou a stále se zaměřujeme na postupnou další inovaci interiéru i venkovních ploch a objektů. Prostorové podmínky pro výuku jsou ve škole velmi dobré, prakticky každý předmět má svou odbornou, moderně vybavenou učebnu či laboratoř. K dispozici máme počítačovou síť, dvě velké a jednu menší počítačovou učebnu a trvalý přístup na internet. Studijní zázemí tvoří též studovna se školní knihovnou.

Nedílnou součástí výukových možností jsou i prostory pro výtvarnou výchovu (keramická pec, hrnčířský kruh, …) a výchovu hudební. Dramatickou výchovu zajišťuje venkovní amfiteátr i aula školy pro 120 osob s audiovizuálním vybavením, které jsou využívané kroužky Školního kulturního klubu. V aule se odehrávají besedy, setkání se zajímavými osobnostmi, přednášky i většina akcí společensko kulturního charakteru.

Máme moderní víceúčelové sportovní hřiště s umělou trávou i osvětlením, v zimě překryté nafukovací halou. Disponujeme horolezeckou stěnou i hřištěm na beachvolejbal, což s dalšími využívanými tělovýchovnými prostory (tělocvičny, posilovna, …) nám umožňuje nejenom kvalitní výuku tělesné výchovy na škole, ale i plnohodnotnou činnost Školního sportovního klubu. Byla dokončena i stavba lehkoatletických sektorů, což naše možnosti ještě rozšířilo.

Ke stravování slouží školní jídelna a občerstvení.

Celým naším snažením se prolíná snaha o co nejestetičtější, ale i vysoce funkční prostředí s kvalitní didaktickou technikou, abychom ještě výrazněji mohli rozšířit metody a formy výuky.

Základní koncepce

Na nižším stupni postupujeme podle Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (ŠVP ZV) zahájeného ve školním roce 2007/2008. Zavedením ŠVP a jeho stálou revizí, vycházející z našich poznatků o kvalitě výchovně vzdělávacího procesu, došlo k posílení výuky informatiky, výraznou změnou je i výuka druhého cizího jazyka již od tercie. Mezi významné prvky nové koncepce patří i postupné zvyšování nároků na žáky prim a sekund, které se nám osvědčilo a nalézá kladný ohlas nejenom u žáků a jejich rodičů, ale i u odborníků z pedagogicko-psychologických poraden. V prvních dvou ročnících studia (zejména v primě) preferujeme přístup, který na základě kladné motivace umožňuje žákům poznat rozdílné studijní prostředí i návyky od základní školy, začlenit se dobrovolně do mimovýukových aktivit, které naše škola umožňuje. Za významné pokládáme i odlišné pojetí vzdělávacích priorit s důrazem na rozvoj kompetencí (schopností, dovedností) na nižším stupni gymnázia. Věříme, že jejich zvládnutí umožní žákům zcela jiný způsob vzdělávání, založený na samostatnosti, na funkčním uplatnění logických postupů i na orientaci v mezioborových vztazích. Hlavními schopnostmi žáků by se měly stát kreativita, flexibilita a samostatné řešení problémových situací.

Na vyšším stupni gymnázia jsme ve školním roce 2009/2010 poprvé zahájili výuku podle Školního vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání (ŠVP GV). Od profilace tříd na přírodovědné a humanitní jsme na základě zkušeností od školního roku 2013-14 ustoupili a žáky nadále profilujeme na základě výběru z celé řady volitelných předmětů. Využívají je v široké nabídce zejména žáci posledních dvou ročníků osmiletého studia – septim a oktáv.

Naše gymnázium má v současné době 18 tříd.

Studijní možnosti a aktivity školy

Snažíme se využívat co nejpestřejší formy i metody výuky, nabízíme atraktivní volitelné předměty. Například v letošním školním roce byly na základě zájmu studentů otevřeny následující semináře: dějepis, filozofie, psychologie a sociologie, teorie státu a práva, anglický jazyk, matematika, chemie, biologie, ekonomie, genetika a ekologie, deskriptivní geometrie, kultura 20. století.

Anglický jazyk mají žáci po celou dobu studia, od 2. ročníku (podle ŠVP ZV) v kombinaci s německým, francouzským nebo španělským jazykem. Při výuce je pamatováno na dělení podle vstupních znalostí. Využíváme též služeb zahraničních lektorů. V posledním ročníku je v nabídce volitelných předmětů konverzace v anglickém, německém a francouzském jazyce (v budoucnu i španělském), dále základy latinského a ruského jazyka.

K výuce tělesné výchovy využíváme moderní víceúčelové sportovní hřiště s umělou trávou i osvětlením, v zimě překryté nafukovací halou. Kromě hřiště na beachvolejbal, mají žáci k dispozici i lezeckou stěnu, což nám s dalšími tělovýchovnými prostorami (tělocvičny, posilovna, …) umožňuje nejenom kvalitní výuku tělesné výchovy na škole, ale i rozšíření činnosti Školního sportovního klubu. Nabídku volnočasových pohybových aktivit na škole vhodně doplňují sportovní zájmové kroužky a dívčí volejbalový oddíl SAVO Praha.

Spolupracujeme, formou mezinárodních projektů, se zahraničními školami. 2x v posledních 4 letech reprezentovali naši žáci Českou republiku na zasedání Evropského parlamentu mládeže. Pro žáky pořádáme jazykové kurzy internátní formou, školy v přírodě, lyžařské i sportovní kurzy, odborné exkurze i poznávací zájezdy po ČR i do zahraničí. Žáci mají též možnost zapojit se do nejrůznějších dlouhodobých soutěží i do činnosti Školního sportovního či kulturního klubu.

V úspěšnosti u státních maturitních zkoušek jsme se při poslední oficiální prezentaci výsledků umístili na 8. místě ze všech škol v republice.

Naši absolventi téměř se stoprocentní úspěšností cíleně pokračují ve vzdělávání na vysokých školách v ČR či na školách v zahraničí.

I výběr pedagogického sboru je veden snahou zajistit na škole nejen kvalitní moderní výuku, ale i příjemné a přátelské prostředí, které škola považuje za základ výsledků kladně oceňovaných jak veřejností, tak i inspekčními orgány.

Celým naším snažením se prolíná úsilí o příjemné, estetické, ale i vysoce funkční prostředí s kvalitní didaktickou technikou. Chceme ještě výrazněji rozšířit metody i formy výuky, vzhledem ke změnám priorit v cílech našeho výchovně vzdělávacího procesu.